سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
اس دی ان sdn
 
 
محبّت دنیا خرد را تباه می کند و دل را از شنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام] 
»» مسائل امنیّتی در خانه و اتیسم

مسائل امنیّتی در خانه
بسیاری از والدین و مراقبین کودک امنیّت محیط خانه را برای کودکان اُتیستیک مهم می دانند .گذاشتن در های امنیتی در ورودی پلّه ها و در های خروجی ، قرار دادن محافظ بر روی پریز های برق ، و گذاشتن قفل های اضافی بر روی کابینت ها میتواند از جمله مسائل امنیتی باشد . این مسائل امنیتی برای تمامی والدین در سالهای اول زندگی کودک وجود دارد ولی والدین کودکان اُتیستیک ممکن است این موارد را برای مدّت زمان بیشتری احتیاج داشته باشند .رفتار های کودک اُتیستیک می تواند باعث بروز حوادثی برای او شوند مثلا بالا و پائین پریدن های فراوان ، عقب و جلو کردن خود ، پاره کردن اشیاء ، انداختن اشیاء بر روی زمین ، کوبیدن وسائل به اطراف ، روشن و خاموش کردن وسائل برقی ، قرار دادن اشیاء در وسائل خانگی ، و ... همگی می توانند در صورت بی توجهی باعث بروز حوادثی شوند . فقط کافی است به بازی بچه ها با کبریت اشاره کنیم که چقدر می تواند خطرناک باشد . بنابر این هم رعایت موارد ایمنی در خانه و هم سعی در آموزش کودک در باره این موارد ضروری می باشند . ما در اینجا    پیشنهادهائی برای بیشتر کردن امنیت خانه کودکان اُتیستیک به شما ارائه می دهیم .باید به خاطر داشته باشید که خانه نیز می تواند کلاس درسی برای کودک باشد .


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» آموزش خاص و اختلال نافذ رشد NOS

آموزش خاص و  اختلال نافذ رشد    NOS
بر اساس قانون، مدارس باید خدمات ویژه ای را دسترس کودکان دارای ناتوانی قرار دهند. این خدمات به نام آموزش اختصاصی و خدمات مرتبط نامیده می شود . این قانون به نام کار آموزشی کودکان ناتوان نامیده می شود Individual with Disabilities Educatin Act (IDEA)   در این قانون کودکان  ناتوان باید توسط مدارس عمومی بدون هزینه ارزیابی شوند و براساس نتیجه ارزیابی شرایط سرویس ویژه ای را به کودک دارای شرایط خاص ارائه دهند.


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» برنامه های آموزشی فردی برای کودکان و خانواده ((IEP - IFSP

برنامه های آموزشی فردی برای کودکان و خانواده ((IEP - IFSP


بیشتر کودکان سنین مدرسه با PDD NOS به آموزشهای اختصاصی نیاز دارند و تنها کودکان کوچکتر نیاز به مداخلات درمانی زود رس دارند . اگر کودکی واجد برنامه آموزشی خاص گردید والدین و مسئولین مدرسه برنامه آموزشی خاص را تهیه می بینند Individualized Education Program ( IEP) بر این اساس لیست کلیه موارد ضعف و موارد قدرت کودک تهیه می شود و متناسب با آنها برنامه ریزی می کنند . اگر کودک در کمتر از سن 3 سالگی باشد یک برنامه خانوادگی فردی نیاز داردIndividualized family service plan ( IFSP



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )

»» اختلال نافذ رشد غیر طبقه بندی شده PDD NOS

 غیر طبقه بندی شده PDD NOS


 این گونه کودکان نه شامل علائمی می شود که پزشکان برای نامیدن چهار بیماری فوق استفاده می کنند و نه شامل درجاتی از نواقص شرح داده شده در هریک از چهار مورد مذکور می باشد


DSM IV   این عنوان باید برای مواردی بکار برده شوند که یک نقص فراگیر و شدید در نمو روابط متقابل اجتماعی یا مهارت یابی ارتباط کلامی یا غیر کلامی وجود داشته باشد یا وقتی رفتارها، علایق یا فعالیتهای کلیشه ای وجود داشته باشند اما هیچکدام از کرایتریا های بیماریهای فوق یا اسکیزوفرنی یا اختلال شخصیت اسکیزوتایپی یا اختلال شخصیت اجتنابی را شامل نشود.


DSM IV  این است که کرایتریا های تشخیصی به عنوان چک لیست برای تشخیص استفاده نشود بلکه به عنوان راهنمایی برای تشخیص PDD  بکار رود . راهنمای واضحی برای اندازه گیری شدت علائم بیماران وجود ندارد بنابر این خط بین اوتیسم و PDD NOS  مبهم و غیر واضح است


PDD NOS  وجود ندارد . بعضی پزشکان اختلال اوتیسم را فقط برای کسانی در نظر می گیرند که علائم اساسی را در تمام زمینه های نموی مرتبط با اوتیسم نشان می دهند اما عده ای دیگر بیشتر با عنوان اختلال اوتیستیک راحت تر هستند و عنوان اختلال اوتیستیک را برای طیف وسیعی از اختلالات در گیر کننده گفتار و عملکرد مختل اجتماعی بکار می برند . بنابر این یک بیمار ممکن است توسط یک پزشک به عنوان اختلال اوتیستیک تشخیص داده شود و توسط یک پزشک دیگر به عنوان PDD NOS  تشخیص داده شود.


PDD NOS  تشخیص داده می شود دارای بعضی علائم اوتیسم می باشد اما دارای کرایتریاتی کامل اوتیسم مطابق با DSM IV  نیست .



DSM IVPDD NOS  کاملا" مجزا دانسته اند اما شواهد بالینی پیشنهاد می کنند که این دو گروه در پی یکدیگر هستند و برای مثال یک بیمار با اختلال اوتیستیک می تواند در طی رشد به یک PDD NOS  تبدیل شود یا یک نوع  PDD NOS  به یک اوتیسم تیپیک تبدیل شود و بعدها به عنوان اوتیسم تشخیص داده شود


ZERO TO THREE   : موسسه ملی برای شیر خواران، نوپایان ، و خانواده ها (1994) منتشر شده است و درجه بندیها و عناوین جدیدی را اضافه نموده است تحت سیستم دسته بندی تشخیصی اختلالات رشد و نمو و سلامت روانی دوران شیر خوارگی و کودکی نامیده شده است به نام اختلال نمو چند سیستمی یا  multi system developmental disorder (MSDD)PDD NOS  یا MSDD  درمان یکسان است .



 اما همه این اختلالات دارای یک علت مشترک می باشند و آن مجموعه ای از علل است که با تشدید یکدیگر عمل می کنند و استرسی که به ارگانهای مختلف مثل عضلات و سیستم حسی وارد می شود در نهایت به حد نهایت تحمل آن می رسد مثل فشار بر یک پل و در نهایت مجموعه ای از علائم ایجاد می کند که کودک را به یک تشخیص از این طیف می رساند. هر شخصی دارای یک حد تحمل بار می باشد مثل یک پل که دارای حدی از تحمل می باشد و وقتی از حد تحمل فرد گذشت اختلالات پوستی، ریوی، گوارشی، ایمونولوژیکی ، زبان ،گفتار و مشکلات توجه و تمرکز آغاز می شود و این همزمان می شود با مشکلات حسی شناختی و نموی . اما بسیاری از اپتومتریست های رفتاری می توانند به یاد بیاورند بیماری را که وقتی مشکلات بینایی او بر طرف شد آلرژیهای او نیز برطرف شد. برطرف کردن فشاری که اختلال بینایی بر بدن ایجاد می کرد سبب غلبه بدن بر آلرژیها شد. کودکان بسیار مستعد تر از بزرگسالان نسبت به حمله استرسورها هستند چرا که سیستم نموی کوچکتر آنها تحمل کمتری نسبت به استرسورها دارد . انتهای سال دوم زندگی مشخصا" ضربه پذیرترین دوران زندگی محسوب می شوند زیرا بینایی ، زبان ، و مهارتهای اجتماعی با سرعت در حال بالغ شدن هستند . اپتومتریستها می دانند که در یک زمان مشخص کودک از محیطهای نزدیک دور می شود و دستکاریها و تعاملات حرکتی بینایی با محیط شروع می شود. همچنانکه آگاهی از خود کودک به آگاهی از دیگران تبدیل می شود زبان شروع به شکل گیری و مهارتهای اجتماعی سر بر می آورند . والدین کودکان خاص می بایست در این سنین از یک پاتولوژیست گفتاری یا متخصصان عقب ماندگان ذهنی کمک بگیرند. بسیاری از وضعیتهای پیش از تولد نظیر دیابت مادر یا آلرژیهای مادر یا سندرم خستگی مزمن مادر یا فیبرو میالژیا یا حتی تروماهای خفیف در زمان وضع حمل یا کمبودهای اکسیژن در حین وضع حمل همگی سبب زمینه ساز بودن استعداد کودک به اختلالات نموی می شوند. دیگر نشانه های خطر در سال اول زندگی کولیک، حساسیت به شیر گاو ، استفراغهای جهنده ، ریفلاکس ، اگزما ، عفونتهای گوشی مزمن و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها و واکنش به ایمن سازی و محرومیت های حسی می باشد .


 DR. Viola fryman  یک متخصص استخوان که با اپتومتریستهای رفتاری بطور وسیعی در دانشگاه کالیفرنیا کار می کند تروما های زمان تولد مهمترین و شایعترین علت بروز اختلالات نموی از جمله اوتیسم ، اختلال کمبود توجه و اختلالات یادگیری در کودکان است که حداقل در 80 درصد موارد این بیماران دیده میشود و فشارهای منتقل شده بر سیستم مغزی و ستون فقرات می توانند بر مغز و مایع مغزی و ستون فقرات و حتی دیگر ارگانها اثر بگذارد. که اینها گاهی در موارد شدیدتر می توانند همراه با تشنج یا فلج مغزی باشند.




PDD NOS PDD NOS  به علت اختلالات نورولوژیکی ایجاد می شوند و به هر حال هیچ علت یا علل مشخصی مشخص نشده است.


 تشخیص علت PDD NOS  باشد )PDD NOS  در نتیجه حالات مختلفی ایجاد می شود. در این صورت پیش بینی می شود که در آینده طیف علل مختلفی تعریف شود.



PDD NOS


  مهم است که تصور کنیم که یک طیف وسیع متنوع و گوناگونی در این گونه کودکان وجود دارد همه عناوین رفتاری توضیح داده شده در این فصل در این کودکان متداول است اما به ندرت یک کودک همه علائم را نشان می دهد . به عبارت دیگر همه کودکان دارای شدت و حدت یکسانی از علائم نیستند . PDDNOS  می تواند خفیف با یک یا چند علامت که در مدرسه یا محیط همسایگی دیده شود یا ممکن است علائم شدیدی داشته باشد و دارای مشکلات فراوان در زمینه های مختلف زندگی باشد . به دلیل اینکه ممکن است PDD NOS  و اوتیسم به دنبال یکدیگر باشند بسیاری از علائم ممکن است در یک بیمار اوتیستیک نیز دیده شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )

»» رشد وآموزش ارتباطات و مهارتهای اجتماعی

رشد وآموزش ارتباطات و مهارتهای اجتماعی
درمیـان تمام پستانداران ،آدمـی دربدو تولد ناتـوان ترین آنهاست وبه طولانی ترین دوره رشدی نیاز دارد تا بتواند به تمامی مهـارتهای ویژه نوع خود دست یابد. کنش متقابل ودائمی بین توارث ومحیط،تعیین کننده رشدآدمی است .یعنی آمادگی های زیستی موجود در بدو تولد ، با تجاربی که دردوران رشدازمحیط کسب می گردد درهم می آمیزندو مسیررشدی فرد راترسیم می سازند.
رشدروانی- اجتماعی برخلاف انواع دیگر رشدها رونـدی است که در تمـام طـول عمـر ادامـه می یابـد.
رشداجتماعی ازنظر مفهوم یعنی رشدتوانائی عملکرددرگروه وپذیرفتن خواستهای فرهنگ واجتماعی که فرد درآن زندگی می کند.اجتماعی شدن تابع اصل یادگیری است وهیچ کودکی ذاتأ اجتماعی زاده نمی شودبلکه این مسئله درمسیر رشد ودرطی فرصتهای فراهم شده شکل می گیرد.
دوره اول کودکی ( ازتولد تا سه سالگی )
رفتار عاطفی نوزاد ازحدود 4 ماهگی آشکار می شود.در 6 ماهگی میل به تماس با دیگران درطفل شدت می یابد و مایل است که او را درآغوش بگیرندو نوازش کنند.در اواخر یک سالگی با شوق و لذت منتظرمادرش می شود و به محض دیدن او شادی می کند. درسال دوم این علاقه مندی به سایراشیاء ماننـداسبــاب بـــازی ها ، لبــاس وچیــزهای دیگرمعطوف می شود.
در12 ماهگی کودک اصواتی در پاسخ به گفتگوی بزرگسالان ادا می نماید.بین 18ماهگی تا2سالگی کنترل رفتارطفل دشوارمی گردد زیرا بواسطه توانائی کودک درحرکت وکنجکاوی شدید، هرمحرکی برایش جالب بوده وگاهأ اعمالش مخاطراتی برای او ایجادمی کند.چنانکه رفتارش را محدودکنند ، ناراحتی بسیارشدیدی ازخودنشان می دهد.


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» زندگی با اُتیسم

زندگی با اُتیسم
نگاه کلّی
بزرگ کردن یک کودک اُتیستیک همراه با مشکلات فراوانی است و خانواده های این کودکان اغلب درگیر استرس های فراوانی هستند .مقدار شناخت از اُتیسم و آمادگی این خانواده ها برای مقابله با آن می تواند کمک بزرگی برای تمامی افراد خانواده ( والدین ، برادران و خواهران ، پدر بزرگ و مادر بزرگ و ... ) باشد . خصوصیات منحصر به فرد هر کودک اُتیستیک باعث شده است که هر خانواده تجربیات مخصوص به خود را داشته باشد و ممکن است تجربیات خانواده های دیگر مفید واقع نشوند . ما در اینجا می خواهیم به مطالبی اشاره کنیم که ممکن است به عنوان ایده های اولیه برای خانواده های کودکان اُتیستیک در رابطه با آمادگی و مبارزه با این مشکل، مفید باشند .
استرس در خانواده


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» خواهران و برادران کودک اُتیستیک

خواهران و برادران کودک اُتیستیک
بزرگ کردن کودک اُتیستیک برای والدین و همچنین برای خانواده مسائلی را به همراه خواهد داشت . از اولین مسائل و مشکلات مهم کمبود وقت والدین در رسیدن به خواسته های همگی افراد خانواده است . درگیری با مسائل کودک اُتیستیک تقریباً تمامی وقت و انرژی والدین را صرف خود می کند و وقت کمی را برای مسائل دیگر افراد خانواده باقی می گذارد . بسیاری از والدین اعتراف می کنند که وقت کافی برای پرداختن به دیگر اعضاء خانواده را ندارند . بسیاری از والدین خود ، زندگی خود ، و آرزوهای خود را فدای کمک به کودک اُتیستیک خود می کنند و در زندگی آنها پرداختن به خود دیگر معنائی ندارد ولی این امر نباید باعث این شود که پرداختن به سایر اعضاء خانواده فراموش شود . بایستی شرایطی فراهم شود که در کنار پرداختن به امور دیگر فرزندان ، به آنها تفهیم شود که برادر و یا خواهر اُتیستیک آنها دارای مشکل مهمی است که همگی باید برای کمک به او تلاش کنند و به آنها آموزش داده شود که در این امر کمک والدین باشند و آنها را درک کنند .


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» نقص در درک گفتار :


  که دارای عقب ماندگی ذهنی نیز می باشند ممکن است از یک سطح محدود درکی از گفتار دیگران بالاتر نروند .کودکان با شدت کمتر ممکن است دستورات ساده را با یک زمینه مساعد یا با دیدن ژست فرد بفهمند.( مثلا" بگویید لیوان را روی میز بگذار با اشاره به میز ). در موارد خفیف بیماری ممکن است فقط مفاهیم شوخی ها یا طعنه ها درک نکند مثلا" جمله (آسمان سوراخ شده و تو افتاده ای ) می تواند برای بیشتر موارد خفیف PDD NOSشما خوب هستید


  بریده صحبت می کنند دیده شود.


 


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» تشخیص اُتیسم :

تشخیص اُتیسم :
برای تشخیص این بیماری هیچ تست پزشکی وجود ندارد.برای تشخیص اُتیسم در یک کودک باید رفتار ، ارتباط و سطح رشد ذهنی کودک به دقت بررسی شود . از آنجائی که بعضی از علائم این بیماری با بعضی از بیماری های دیگر مشترک است ممکن است متخصصین آزمایشها و تست های پزشکی متفاوتی را برای کودک تجویز کنند تا از وجود یا عدم وجود مشکلات دیگر در کودک مطمئن شوند.
با یک بررسی کوتاه در یک جلسه ممکن نیست که بتوان به طور قطع وجود اُتیسم را در کودکی ثابت کرد. مشاهدات والدین و بررسی کامل مراحل رشد کودک از لازمات تشخیص اُتیسم در یک کودک می باشد . در نگاه اول ممکن است کودک اُتیستیک به نظر عقب مانده ذهنی ، دارای اختلال رفتاری ، دارای مشکل شنوائی و یا دارای رفتارهای عجیب به نظر برسد .البته ممکن است تمام این علائم در یک کودک اُتیستیک وجود داشته باشند که این امر خود باعث مشکلتر شدن تشخیص می شوند .به هر حال در ابتدای امر بایستی معاینه دقیق و کاملی از کودک به عمل آید زیرا به این ترتیب می توان یک برنامه مناسب و دقیق برای کمک به کودک اُتیستیک و درمان او تهیه کرد .
تشخیص زودهنگام :
تحقیقات نشان داده است که تشخیص زودهنگام اُتیسم در درمان و بهبود وضعیّت کودکان مبتلا بسیار مؤثر است. هر چقدر زودتر بتوان اُتیسم را در یک کودک تشخیص داد ، زودتر هم می شود از برنامه های درمانی برای کمک به این کودکان بهره برد .


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


»» درمان ، تعلیم و تربیت اتیسم

درمان ، تعلیم و تربیت 
 نگاه کلّی :
برای والدین دانستن این مطلب که کودک آنها اُتیسم می باشد تجربه تلخ و دردناکی است . برای بسیاری از خانواده ها ممکن است این تشخیص بسیار تکان دهنده و غیره منتظره باشد ، بعضی از والدین هم ممکن است ماه ها و یا سالها به دنبال این باشند که با انجام آزمایشات دقیق تر عدم وجود اُتیسم را در کودک خود ثابت کنند .به هر حال والدین کودکانی که به تازگی متوجه این حقیقت شده باشند سئوالهای بدون جواب بسیاری در پیش روی خود می بینند . در دهه های گذشته معمولا این کودکان را در مراکز نگهداری کودکان معلول ذهنی قرار می دادند . متخصصین اطلاعات کمی در مورد این بیماری و راه های در مان آن داشتند و همچنین خدمات اجتماعی کمی برای این بیماران وجود داشت . امروزه اگر چه هنوز محققین و متخصصین در حال تحقیق بر روی علل و درمان این بیماری می باشند ولی نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری را مشاهده می کنیم . به این ترتیب آینده روشنتری را می توانیم برای این کودکان انتظار داشته باشیم . هم اکنون در بسیاری از کشورها خدمات اجتماعی مناسبی برای این افراد و والدین آنها تدارک دیده شده است و روشها ، داروها و مراکز قابل توجهی برای کمک به بیماران اُتیستیک فراهم شده است .


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صفیر کبیر ( شنبه 89/1/21 :: ساعت 5:11 عصر )


   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شرکت در ویدیو کنفرانس های مختلف با Comfrog Video Chat 4.1
شرکت در ویدیو کنفرانس های مختلف با Comfrog Video Chat 4.1
شرکت در ویدیو کنفرانس های مختلف با Comfrog Video Chat 4.1
محافظت از سیستم در برابر حمله جاسوس افزار ها با Ashampoo AntiSpy
مینی ماساژور همراه بدن
مینی ماساژور همراه بدن
مینی ماساژور همراه بدن
محافظت از سیستم در برابر حمله جاسوس افزار ها با Ashampoo AntiSpy
محافظت از سیستم در برابر حمله جاسوس افزار ها با Ashampoo AntiSpy
رومانتویی از پوست نارگیل
رومانتویی از پوست نارگیل
بازی مدال افتخار 1 - خط شکنان
رومانتویی از پوست نارگیل
بازی مدال افتخار 1 - خط شکنان
بازی مدال افتخار 1 - خط شکنان
[همه عناوین(9166)][عناوین آرشیوشده]


آموزش[156] . مجموعه[63] . نرم[61] . فزار[51] . تحصیل[42] . راهنمای[40] . جامع[39] . حرفه[36] . تحصیلی[33] . مهندسی[32] . زبان[31] . سازی[30] . پذیرش[29] . کامل[27] . سی[25] . زنی[24] . تست[24] . دانشگاه[23] . تصویری[19] . آموزشی[19] . روش[18] . روانشناسی[18] . کامل[17] . فوتبال[16] . وتحصیل[16] . دی[16] . طراحی[16] . پکیج[16] . خارج[15] . خیاطی[15] . ساخت[15] . Learning[15] . حافظه[14] . تقویت[13] . ارشد[13] . بورس[13] . کنکور[13] . کارشناسی[12] . نقاشی[12] . بازی[12] . بسته[12] . تعمیرات[12] . دفاع[12] . تا[11] . فارسی[11] . فزارهای[11] . فایل[10] . قرآن[10] . گل[10] . مقدماتی[10] . منابع[10] . معکوس[10] . ورژن[10] . کشور[10] . شامل[10] . شخصی[10] . پیشرفته[10] . ترکیه[10] . حرکات[10] . بالینی[10] . انگلیسی[10] . CS[10] . بعدی[9] . آشپزی[9] . خارجی[9] . جزوه[9] . دکتر[9] . جدید[9] . ستاد[9] . یران[9] . مایا[9] . فلش[9] . فتوشاپ[8] . مبتدی[8] . مخصوص[8] . موبایل[8] . کودکان[8] . همراه[8] . نصرت[8] . سخنرانی[8] . رایگان[8] . صورت[8] . تند[8] . تکن[8] . خوانی[8] . آزمون[8] . پخش[8] . برنامه[8] . Flash[8] . Me[7] . Max[7] . More[7] . Pack[7] . باب[7] . بانوان[7] . پکیج[7] . Tell[7] . دنیا[7] . جادویی[7] . توسط[7] . شبکه[7] . راس[7] . رگ[7] . نور[7] . ویژه[7] . کاملترین[7] . منزل[7] . مرد[7] . کامپیوتر[7] . گیتار[6] . فروش[6] . فزایش[6] . مدیتیشن[6] . مدیریت[6] . متوسط[6] . مالزی[6] . ویندوز[6] . نسخه[6] . وب[6] . زنده[6] . زدواج[6] . شعبده[6] . سیدا[6] . صوتی[6] . طلاعات[6] . جدیدترین[6] . تبلیغاتی[6] . چگونه[6] . The[6] . to[6] . بدن[6] . Player[6] . Pro[6] . DVD[6] . Final[6] . Ds[5] . English[5] . AutoCAD[5] . Rosetta[5] . بدنسازی[5] . برای[5] . برتر[5] . بانک[5] . بهترین[5] . Studio[5] . Windows[5] . آرایی[5] . چهره[5] . خواب[5] . تار[5] . صفحه[5] . عمومی[5] . سرور[5] . سفره[5] . شخصیت[5] . رسال[5] . رنگ[5] . ورزشی[5] . همه[5] . هند[5] . نگارش[5] . یمیل[5] . ینترنتی[5] . کاربردی[5] . لکترون[5] . مجازی[5] . مدرک[5] . مدل[5] . معکوس[5] . فرانسوی[5] . فیلم[5] . قامت[5] . کردن[5] . کشور[5] . کودکان[5] . کار[4] . قبل[4] . فشرده[4] . فوق[4] . معلومات[4] . معرفی[4] . مهاجرت[4] . مدیا[4] . متن[4] . کارگاه[4] . کار[4] . یاهو[4] . ومهاجرت[4] . کودک[4] . کلاس[4] . کمترین[4] . نویسی[4] . موفق[4] . مو[4] . موزش[4] . هیپنوتیزم[4] . ها[4] . وپذیرش[4] . دیجیتالی[4] . روغن[4] . ریتم[4] . سایت[4] . سبک[4] . ساختمان[4] . زیبا[4] . ژورنال[4] . شرکت[4] . شده[4] . سیستم[4] . طلایی[4] . طالع[4] . پیام[4] . تای[4] . تصاویر[4] . توکد[4] . خودرو[4] . دروازه[4] . دبستان[4] . آشپزخانه[4] . آناتومی[4] . آمر[4] . آلمان[4] . آماده[4] . آهنگ[4] . Stone[4] . آب[4] . بصورت[4] . بوسیله[4] . بینی[4] . بیش[4] . بانی[4] . برق[4] . Secret[4] . Professional[4] . Photoshop[4] . Matlab[4] . CATIA[4] . For[4] . cd[3] . Baby[3] . Best[3] . Build[3] . %[3] . Learn[3] . Lock[3] . Maya[3] . Engineering[3] . Gold[3] . بر[3] . از[3] . با[3] . پلیومتر[3] . بگیریم[3] . Top[3] . Speak[3] . Server[3] . آلمانی[3] . آمادگی[3] . آرایش[3] . آزاد[3] . آسان[3] . درآمد[3] . دردانشگاه[3] . دانستنیهای[3] . دانشجویی[3] . دوبله[3] . دوره[3] . داخلی[3] . چون[3] . چی[3] . چینی[3] . حساب[3] . جزوات[3] . جهانی[3] . تشریح[3] . تعبیر[3] . تبلیغات[3] . ترین[3] . تحقیقات[3] . تخصصی[3] . طریق[3] . صول[3] . شمع[3] . شنا[3] . عمران[3] . عیب[3] . فال[3] . عکس[3] . سطح[3] . شهید[3] . سال[3] . سترالیا[3] . سخت[3] . دیجیتال[3] . رازهای[3] . روتوش[3] . روسافت[3] . نفرات[3] . و[3] . واقامت[3] .
 

>> بازدید امروز: 87
>> بازدید دیروز: 134
>> مجموع بازدیدها: 899949
» درباره من «

اس دی ان  sdn

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

ماه مارکت
مهشاپ ایرانی
خاوران شاپ
فروشگاه آنلاین هالیوود
زرشک با کیفیت بالای خراسان جنوبی
[آرشیو(5)]

» آرشیو مطالب «
فروشگاه تی شرت استین کوتاه وبلند پسرانه و دخترانه
عقب مادگی ذهنی علل عقب ماندگی ذهنی وانواع عقب ماندگی ذهنی
کتابخانه دیجیتالی با موضوع اینترنت روان شناسی اینترنت
نوجوانی روابط دختر و پسر و مشکلات بلوغ
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی و آموزش آنها
مجموعه سخنان و پیام های رهبر انقلاب
فروشگاه تی شرت استین کوتاه وبلند پسرانه و دخترانه
آرشیو سوپر لینک های دوستان
آپدیت و یوزر پسورد nod 32
مسابقات اینترنتی و قرآنی
نوجوانی روابط دختر و پسر و مشکلات بلوغ
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه وبلند پسرانه و دخترانه
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
اتیسم کودکان اتیسم ععل اتیسم و درمان اتیسم و اتیستیک و اختلال نا
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی
مقالات روان شناسی
عقب مادگی ذهنی علل عقب ماندگی ذهنی وانواع عقب ماندگی ذهنی و نابی
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی و آموزش آنها
کتابخانه دیجیتالی با موضوع اینترنت روان شناسی اینترنت
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و خدمات اینترنت و وب
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی
چند داستان از حضرت علی (ع)
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
مقالات دینی و احکام دینی
فروشگاه خدمات اینترنت و وب
دانلود فیلم برخورد مستقیم Direct Contact
رضا صادقی - دانلود آهنگهای رضا صادقی - فول آلبوم
درباره الی - دانلود فیلم درباره الی + عکسهای فیلم
دانلود فیلم اکشن The Sniper 2009 برای موبایل
دانلود فیلم اکشن Far Cry 2008 برای موبایل با کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن Live Free or Die Hard برای موبایل
دانلود فیلم ترسناک احضار شدگان برای موبایل با کیفیت عالی
دانلود فیلم آخرین حرف با بازی مهدی مقدم برای موبایل با کیفیت عا
دانلود فیلم سلطان عقرب The Scorpion King
دانلود سریال ها و فیلمهای روز دنیا
آلبوم جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی سلطان احساس , مجید خراطها
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فرزان و اشکان به نام ما سیاه
دانلود آهنگ جدید امیر شهریار به همراه اشکین 0098 به نام دوست دار
دانلود آلبوم جدید و فوق العاده زیبای حمید دل آلپی به نام منو بی
دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبای اشکان یوسفی با نام وداع
دانلود آهنگ جدید و شاد هادی نادمی به نام چی بگم
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای حامی به نام مرز تماشا
دانلود آهنگ جدید و زیبای بنیامین بهادری به نام بوی عید(اجرا شده
دانلود موزیک جدید صدای ستاره ها با صدای مهرداد جادوگر و علی سونا
دانلود آلبوم جدید فرهاد فخرالدّینی و سالار عقیلی به نام سمفونی
آرشیو سوپر لینک های دوستان
دی 89
مهر 89
مهر 89
شهریور 89
شهریور 89
شهریور 89
مرداد 89
خرداد 89

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
اگه باحالی بیاتو
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
مهر بر لب زده
بهترین نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
مشاور
امام مهدی (عج)
یادداشتها و برداشتها
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
طریق یار
دوستی و دوست یابی
قافیه باران
برادران شهید هاشمی
توشه آخرت
مجموعه بیانات رهبر معظم
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
تنهاترین عاشق
* روان شناسی ** ** psycology *
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
راه و راهنما
Sense Of Tune
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
بیستِ E بیستترین فروشگاه
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان (rikhtegari.com)
بهترین ها برای ایرانیان
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
for you
مذهب عشق
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
اتیسم
جوانان بیجار
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
جنبش قطره سرگشته
دهاتی
کتاب الکترونیکی
قرآن معجزه ای جاوید
لبخند خدا
روان شناسی
آپدیت جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32
پرسش مهر ... پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
اینم از حرف دل من ("بی تو بهتر")
صدفی برای مروارید
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
شرکت نمین فیلتر
جاذبه
میترایسم
فیلم، کارتون، سریال ایرانی، خارجی، موسیقی پاپ، کلاسیک
طوفان در پرانتز
تکنیک های تست زنی ، جزوات کنکور ، سوالات دبیرستان و پیش دانشگاهی
هسته ای
پرنسس خشگله عکس دانلود نرم افزار و بازی narmafzar gam aks
پرسش مهر 10
تنهای تنها
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
گالری لوازم آرایشی، بهداشتی
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
پارس دانلود
ایران دانلود - دانلود نرم افزار - ویروس یاب
گالری دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
گالری نرم افزارهای مالی، اداری حسابداری و انبارداری
گالری بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک، برنامه نویسی
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
گالری بهترین بازیها و سرگرمیهای حادثه ای و فکری
زیباترین
سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
گالری نرم افزارهای مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عمران
گالری آموزش زبان های انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
بهترین نرم افزارهای موبایل سامسونگ، سونی اریکسون، موتورلا، نوکیا
گالری سریال ها، فیلم ها، کارتون های ایرانی و خارجی و نرم افزار
چهارراه
بهترین نرم افزارهای آموزشی زبان برای ایرانیان
کیتهای الکترونیکی،لوازم منزل، خودرو، موبایل،الکترونیکی
کتب الکترونیک، مجلات روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، فنی، مهندسی،
بهترین دستبند، انگشتر، گردنبند، مدال، سرویس، گوشواربرای ایرانیان
بهترین ها لوازم آرایشی، لاغری، بهداشتی، عطر، ادکلن
بهترین نرم افزارهای بازی سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری، ورزش
گالری بهترین نرم افزار، کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
بهترین های نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی
بهترین نرم افزارموبایلهای سامسونگ، سونی اریکسون، موتورلا، نوکیا
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
بهترین لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
بهترین کتب، مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغت
گالری بهترین دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
بهترین های نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری برای ایرانیان
گالری بهترین نرم افزارهای بازی سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری
نرم افزارهای کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
جکستان . عکاسخانه
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی
نرم افزار موبایل نوکیا، سونی اریکسون، موتورلا،
گالری بهترین نرم افزار آموزش زبان های انگلیسی
نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
w x y z * دبلیو ایکس وای ضد * کد
گالری بهترین ها در رنگین کمان
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
زرشک و خواص زرشک و تقاضای زرشک
بانک مقالات روانشناسی
پایگاه عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
«Akazib.ir» هزار راه نرفته با دامنه جدید
فیلم، کارتون، سریال، موسیقی، پاپ، ایرانی
فروشگاه لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
کتاب، مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغتنامه، شعر، داستان
دستبند، انگشتر، گردنبند، مدال، سرویس، گوشواره، زیورآلات
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری،
لوازم بهداشتی آرایشی،عطر ، آدکلن ، لوازم لاغری و کرم
نرم افزارهای، بازی، سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری، ورزشی
فروشگاه نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گراف
نرم افزار کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عم
نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
فروشگاه نرم افزارهای نوکیاو موتورلا و سونی اریکسون و سامسونگ
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
فروشگاه استثنایی
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب
دانلود سانسور نشده های سریال افسانه جومونگ
پرسش مهر . ...... چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
جک جک جکستان
پیچیدگی سکوت
متفاوت
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
گالری لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
گالری بهترین کتب مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغتنامه
بهترین ها برای ایرانیان
سوالات کنکور دکتری
زازران
عدالت جویان نسل بیدار

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «